Isothermal Transformation Temperatures and Its Effect in Hardiness of Pearlite Eutectic Steels R350HT Rails
محتوى المقالة الرئيسي
الملخص
يتميز الفولاذ المقاوم للصدأ بعدد من الخواص الميكانيكية المرغوبة ، وبالتالي تمت دراسته على أنه بنية مجهرية مرشحة للسكك الحديدية المقواة برأس R350HT وفقًا لمعيار EN-13674. يدرس هذا العمل دور درجة حرارة التحويل لصف السكك الحديدية R350HT وتأثيرها على صلابة السكك الحديدية. تم الحصول على بنية الدقيقة المرغوبة تحت درجات حرارة تحويل مختلفة. يتوافق تباين صلابة البرليت التي يتم الحصول عليها في ظل ظروف TTT مع التغيرات في تركيبها الداخيلي ودرجة حرارة التحول
Abstract
Fine pearlitic eutectic steel have a number of desirable mechanical properties and have thus been studied as candidate microstructure for R350HT head hardened rail according to EN-13674 standard. This work examines the role of transformation temperature of R350HT rail grade and their effect on rail hardiness. The fine pearlite structure has been obtained under different isothermal transformation temperatures. The variation of pearlite hardiness that obtained under TTT conditions conform to the changes in its structure and transformation temperature.